Internet i Komputery

Jak to mówią – „nie można stać w miejscu, bo stojąc w miejscu – cofamy się”. Twórcy Google wyraźnie to stwierdzenie wzięli sobie do serca i starają się zgodnie z nim iść przez życie. Gdyby ograniczyli się jedynie do rozwoju swych algorytmów, systemu i bazy wyszukiwarki pewnie nie osiągnęliby takich zysków i popularności. Google już od jakiego czasu zaskakuje swych użytkowników coraz to nowymi produktami oznaczonymi logiem swej firmy. Zacznijmy może od skrzynki mailowej, znanej pod nazwą Gmail. Już sam jej start był nieco, można powiedzieć zaskakujący. Zarząd firmy 1 kwietnia 2004 roku ogłosił, iż taką usługę właśnie uruchamia – wielu uznało to za żart primaaprilisowy (wielkość skrzynki – 1GB była jak na tamte czasy czymś zupełnie nowym). Sceptycy jedna zawiedli się, Gmail ruszył Niestety nie był on dostępny dla wszystkich, zmieniło się to dopiero w trzy lata później, kiedy to przestały funkcjonować zaproszenia (dzięki nim można było otworzyć skrzynkę mailową). Kolejnym bardzo dobrze znanym produktem jest Google Earth – można rzecz „wirtualny globus”. Dzięki niemu użytkownik, za darmo, może oglądać zdjęcia satelitarne, podglądać co dzieje się na drugim konicu świata bez wychodzenia z domu. Był to kolejny „strzał w dziesiątkę” w wykonaniu Google. Popularność aplikacji do dnia dzisiejszego rośnie. Google „wypuściło” różnego rodzaju aplikacje, również graficzne: Picasa (menedżer plików graficznych), SketchUp (program do modelowania 3D); aplikacje użytkowe: Google Pack (zbiór prawie wszystkich aplikacji Google), Google Talk (komunikator internetowy). Firma umożliwia także korzystanie ze swych aplikacji poprzez urządzenia przenośne (np. telefony komórkowe). Co roku Google do swej „stajni” dodaje coraz to nowe usługi i aplikacje. Dzięki temu zyskuje coraz to nowych użytkowników, rozwijając się z roku na rok osiąga coraz to lepsze wyniki finansowe. Autor: slightyboy