Internet i Komputery

PageRank to nieodłączny element znanej chyba wszystkim internautom wyszukiwarki Google. Tak jak i całą wyszukiwarkę, algorytm ten opracowali dwaj programiści – Larry Page (od jego nazwiska, a nie jak się sądzi od angielskiego słowa ‚page’ [strona] pochodzi nazwa algorytmu) oraz Sergey Brin. Działanie PageRank w teorii jest dosyć proste. Opiera się na jednej z zasad heurystyki – tekst (strona internetowa) jest warta dla wyszukiwarki tyle ile innych tekstów (stron internetowych) odwołuje się do niego. Duże znaczenie ma również poziom PR stron do których odwołuje się nasz site’a (innowacja wprowadzona w tej kwestii przez Google). Im ten PageRank większy tym dla nas i naszej strony lepiej. W teorii, jak wspomniałem, cały mechanizm jest dosyć prosty, jednakże jak to zwykle bywa teoria nie zawsze w łatwy sposób przekłada się na praktykę. Niestety, co może wielu zmartwić, znaczenie opatentowanego przez Google PR systematycznie spada. Obecnie jego wpływ na pozycję naszej strony w wyszukaniach jest relatywnie niewielki i niestety nie zanosi się na to by wzrósł, wręcz przeciwnie, będzie spadał. Dlatego też skupiając się na pozycjonowaniu strony warto poznać inne sposoby, drogi do osiągnięcia naszego pozycjonerskiego celu. Warto również pomyśleć nad oddaniem naszej strony pod opiekę firmie, która zajmuje się SEO na co dzień. Autor: slightyboy