Internet i Komputery

SEO i SEM ma wiele aspektów, które należy porównać. Bardzo często bowiem te dwa pojęcia są ze sobą mylone. Warto wspomnieć więc efektach SEO oraz SEM. Ważny jest w tym wypadku czas oczekiwania na wyniki pracy SEO, które często oscylują w granicach od kilku tygodni do nawet kilku miesięcy, a SEM to często czas rzędu kilkunastu minut do kilku godzin. SEO i SEM różnią się również liczną pozycjonowanych fraz. W SEO zazwyczaj ta liczba jest nieograniczona, uzależniona jest jednak od możliwości firmy pozycjonującej. Jeśli chodzi o kampanię SEM, działania te są nieograniczone. Jeśli chodzi o optymalizację stron, SEO wymaga większej optymalizacji stron pozycjonowanych, aniżeli SEO. Korzyści czerpane z SEO i SEM decydowanie większe są jeśli chodzi o SEO, bowiem czasem czerpać możemy je przez długi czas od zakończenia procesu ich pozycjonowania, a SEM zazwyczaj daje efekty dopiero po odpowiedniej liczbie kliknięć.