Internet i Komputery

Ostatnie dziesięć lat dla wyszukiwarki, której nazwa wzięła się od terminu matematycznego, było pasmem sukcesów, a dla jej autorów drogą do niewyobrażalnego bogactwa. Dekada ta zapisała się również w historii i w umysłach wielu ludzi, dla których logo Google to oznaka jakości, trwałości i użyteczności. Początki projektu to rok 1996, w którym to studenci Larry Page i Sergey Brin napisali pierwszą wersję wyszukiwarki i umieścili ją na uniwersyteckim serwerze. W dwa lata później dwaj panowie zalegalizowali swą działalność i stworzyli Google Inc., która wyceniania jest obecnie na kilka miliardów dolarów i której akcje od 2004 roku można kupić na giełdzie. W tym samym roku (1998) firma opatentowała swój unikalny algorytm PageRank – jej jakże charakterystyczny i nieodłączny element. Google co roku przedstawia swym użytkownikom, coraz to nowe narzędzia, od znanej szeroko skrzynki mailowej Gmail (2004), po iGoogle, czy GoogleAdwords i GoogleAdSense. W ten sposób zdobywa większość rynku i coraz więcej nowych użytkowników, których wymagania Google stara się spełnić w co najmniej 120%. Warto również wspomnieć o ekspansji firmy i wykupywaniu kolejnych dobrze rokujących firm, jak YouTube, czy portal Writely. W ciągu dziesięciu lat Google zrobiło krok, którego nie powtórzy nikt. Stało się marką, „maszynką do robienia pieniędzy”, koncernem zrzeszającym kilka mniejszych firm. W dzisiejszych czasach każdy kto chce się liczyć w Internecie chce zaistnieć właśnie w wyszukiwarce autorstwa Page’a i Brina. A pomyśleć, że wszystko zaczęło się od dwóch młodych ludzi i uniwersyteckiego serwera Autor: slightyboy